דף הבית ספריה
תגובות: 0   צפיות: 0
 
 
 
 
 
רואים צל ערים כערים
תלמידים מצטיינים באנגלית מכיתה ז ביקרו בתערוכת צל ערים בחולון במסגרת פרויקט גלובלי בשם GLOBAL SCHOLAR בו משתתף בית הספר. במהלך הפרויקט השנתי התלמידים חוקרים את נושא תכנון ערים מבחינת בנייה, תחבורה וסביבה, ומתייחסים לפתרונות שנזדקק אליהם בעתיד. בפרויקט זה משתתפים תלמידים מכל העולם, החוקרים יחד את אותו נושא, כותבים, משתפים ויוצרים קשר בעזרת הטכנולוגיה.
תגובות: 0   צפיות: 195
 
פרויקט Upcycle - "שימוש מחדש" של תלמידי כיתות ז'
במסגרת פרויקט Upcycle, כסיכום של הנושא חומרים, תכונות ושימושים, המדענים הצעירים, משכבת ז', "נכנסו לראשם של מעצבים תעשייתיים", ויצרו מוצרים חדשים ממוצרים ומחומרים ישנים שלא נעשה בהם יותר שימוש, התוצאות לא מביישות את טובי המעצבים.
תגובות: 0   צפיות: 478
 
צריך להכניס כאוס למערכת
כתבה בהד החינוך, דצמבר 2015 גליון 18. מאת: טלי גולדשמיד. "רם כהן, מנהל "תיכונט" התיכון הדיגיטלי הראשון והיחיד בארץ, מותח ביקורת חריפה על מצב החינוך בארץ, על היעדר השקעה כלכלית מספקת, על רמת המנהלים, על שכר המורים הנמוך, על מלכוד הניהול העצמי ועל המגמות הדתיות והלאומניות שמתפשטות בחברה הישראלית וחודרת אל בתי הספר." כתבה
תגובות: 0   צפיות: 1
 
מקום 6 מתוך 62, שנה ראשונה שלנו
לתחרות FIRST 2016 הגיעה נבחרת הרובוטיקה של תיכונט בהרכב צעיר של ילדי כיתה י'. זו השנה שבה התארגנו על ציוד, בנינו מעבדה לרובוטיקה, גייסנו מעט מנטורים, מקס ואריה וגם יניב עבדו סביב השעון, והילדים הצעירים כפירי אריות ולביאות. התוצאה מדברת בעד עצמה
תגובות: 0   צפיות: 146
חג הפורים הוא ללא ספק יוצא דופן בין מועדי ישראל. החל במנהגיו השונים, בהלכה, בהתייחסות ההיסטורית, אבל יותר מכך במקורו הראשון - מגילת אסתר. גיבוריה של המגילה הם אחשורוש המנופח וההפכפך, המן הרשע והקטנוני, אסתר העולה לגדולה כמין אב-טיפוס של אגדת לכלוכית, ומרדכי הצדיק שמסתבך בקנוניות חצר המלכות של רודן גחמני, ולעומתם, בכל המגילה שם ה' לא נזכר אף לא פעם אחת.

פורים: להרגיש זרים בבית נכדו של אדם בא אליו בוכה. שאל אותו הסבא, מה קרה? והנכד סיפר, ששיחק במחבואים עם חבריו, התחבא, ואף אחד לא בא לחפש אותו. התחיל הסבא גם הוא לבכות: הרי זה סיפור חיינו. המשמעות מתחבאת ואף אחד לא בא לחפש אותה. חג הפורים הוא ללא ספק יוצא דופן בין מועדי ישראל. החל במנהגיו השונים, בהלכה, בהתייחסות ההיסטורית, אבל יותר מכך במקורו הראשון - מגילת אסתר. גיבוריה של המגילה הם אחשורוש המנופח וההפכפך, המן הרשע והקטנוני, אסתר העולה לגדולה כמין אב-טיפוס של אגדת לכלוכית, ומרדכי הצדיק שמסתבך בקנוניות חצר המלכות של רודן גחמני, ולעומתם, בכל המגילה שם ה' לא נזכר אף לא פעם אחת. כל אלו ועוד הובילו למחלוקת בקרב חכמי המשנה אם לכלול ספר זה בין כתבי הקודש (מגילה ז). ברור אם כן, למה זכתה מגילה זו לכינוי "מגילת הגלות". ההסבר לכל התמיהות הללו מתמצה בנקודה אחת: ישראל בגלות. פורים הוא החג של הגלות, ומגילת אסתר היא הספר של הגלות. נדמה כי גם היום לאחר ששבנו ארצה והגלות נראית כמציאות רחוקה מבחינה פיזית, כולנו יכולים לחוש בה מפעם לפעם ברמה הנפשית. בין אם בקושי להחליט לאן לנתב את חיינו, במציאת רגעים של שלווה בתוך המציאות הכאוטית, ביצירת מערכות יחסים משמעותיות ועמוקות ועוד. כל אלו ועוד היוו אתגר רציני עבור האדם מאז ומעולם, אבל יותר מכך עבור האדם המודרני. מגילת אסתר מגוללת בפנינו סיפור שבא ולוחש לנו - נכון, המציאות איננה בהירה, העולם נראה הפוך אבל מי שמסתתר מבקש שיחפשו אותו. אל לנו לתת למשמעות לחשוב שוויתרנו עליה כפי שהסבא לימד אותנו. ומה אנחנו יכולים לקחת מסיפור המגילה, למציאות חיינו היום? מלבד העמדת תמונת ראי של כאוס וחוסר פשר, המגילה מגלה דרך להתמודד עם מציאות זו. בפורים יש לנו ארבעה מנהגים כנגד ארבעה מעגלים חברתיים: משתה ושמחה - בחיק המשפחה, קריאת מגלה - עם הקהילה, משלוח מנות - ברחבי העיר, מתנות לאביונים - לעניים באשר הם. יצירת משמעות עוברת בראש ובראשונה דרך יציאה מעצמנו ונתינה לזולת. יש לנו הזדמנות פז ליצור קשרים חדשים, לתקן ישנים ולהרעיף טוב בעולם. חג שמח ומבדח! יהונתן טננבאום, בשם צוות תרבות ישראל- תיכונט ע"ש אלתרמן

 
...
 






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS